Dobre i tanie strony internetowe

Czy tanie strony internetowe mogą być również dobre, tj. funkcjonalne, unikalne, nowoczesne, efektowne pod względem grafiki i z wysokiej jakości tekstami? Tutaj trzeba zadać sobie podstawowe pytanie – co właściwie oznacza słowo „tanie” w przypadku tworzenia stron www? Dla właściciela rozbudowanego portalu lub sklepu internetowego, zapłacenie za stronę kilku tysięcy złotych będzie niewielką inwestycją. Z kolei dla przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczyna swoją działalność, każdy wydatek, nawet kilkaset złotych przeznaczone na najprostszą stronę typu wizytówka, będzie już znaczącym naciągnięciem przewidywanego budżetu.

Oczywiście webmasterzy wolą robić kosztowne, rozbudowane serwisy i sklepy online niż tanie strony internetowe, jak wizytówki na szablonie, ale znając typowo polską rzeczywistość, większą szansę utrzymania się na rynku mają, oferując ekonomiczne, zdecydowanie oszczędne i praktyczne rozwiązania.

Samo pojęcie „dobra” też jest dość subiektywną sprawą. Dla jednej osoby prosta wizytówka będzie zdecydowanie wystarczająca, efektowna i funkcjonalna. Drugiej jednak się nie spodoba i zapragnie czegoś więcej. Dobre i tanie strony internetowe nie są jednak usługą niemożliwą do realizacji. Bardzo wielu utalentowanych studentów informatyki świadczy swoje usługi w niezwykle atrakcyjnych cenach, a chcąc zyskać mocne portfolio i rozgłos wśród potencjalnych pracodawców, dokładają do swojej pracy wszelkich starań.

Kto wykonuje strony dla firm?

Dzisiaj każdy przedsiębiorca wie, że posiadanie firmowej witryny internetowej to nie zbędna inwestycja czy nad wyraz luksus, ale absolutna, minimalna konieczność w zakresie marketingu internetowego. Obecnie znalezienie kogoś, kto wykonuje profesjonalne strony dla firm, nie stanowi żadnego problemu. Rynek jest bowiem wręcz przesycony agencjami reklamowymi, interaktywnymi, kreatywnymi, e-marketingowymi czy graficznymi. W związku z tym, że pojawia się coraz to więcej tzw. wolnych strzelców wśród grafików komputerowych, oni także oferują swoje usługi, do tego taniej niż agencja.

Strony dla firm wykonują zatem agencje i freelancerzy, ale również hobbyści w zakresie grafiki, którzy nierzadko są rewelacyjni w tym, co robią. Bardzo tanio wykonanie witryny firmowej oferuje się na aukcjach typu Allegro lub Oferia. Niektórzy za 100 czy 200zł zrobią dla nas prostą stronkę na szablonie WordPress. Pytanie, jakiej jakości możemy się spodziewać za takie grosze, skoro profesjonalne strony dla firm kosztują od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Niestety, wybór większości przedsiębiorców zakreślony jest dostępnym budżetem. Jak wynika z badań, gdy brakuje pieniędzy, najwcześniej cięcia budżetowe planuje się w działach marketingu i public relations.

Strona firmowa musi być przede wszystkim funkcjonalna dla klienta i administratora, estetyczna, efektowna i czytelna. Sprawdź czy wszystkie te elementy mają zastosowanie w przypadku witryny Twojej firmy.